A korábbi fejlesztési ciklus tapasztalataiból következik, hogy a munka elkezdése előtt igencsak célszerű lefektetni pár olyan alapelvet, alapvetést, amelyek később egy-egy szabályváltozat minősítését és értékelését lehetővé teszik. Az „alapelvek” köre a jövőben bővülhet, kivezetni vagy megkerülni őket azonban csak alapos mérlegelés és egyértelmű hasznosság mellett lehetséges. A FIX 2.0 az alábbi alapelvekre épül:
- A szabálykönyv teljes átolvasása nem vehet igénybe többet egy napnál, praktikusan annak aktív részénél, megközelítőleg 8 óránál. (Idő kritérium)
- Egyszerű, tömör, lényegre törő fogalmazás, egységes elveken szerkesztett ábrák/táblázatok. (Stilisztikai kritérium)
- A kalandok során, különös tekintettel az akciókra, folyamatosan ne kelljen ide oda lapozgatni, a kötet és a karakterlap is egy oldalon/oldalpáron kezelje az egy-egy szituáció lemeséléséhez szükséges információkat. (Figyelemfókusz kritérium)
- A táblázatok szerkezete és a felsorolt tulajdonságok sorrendje azonos a karakterlap szerkezetével és az azon szereplő paraméterek sorrendjével. (Rendezettség kritérium)
- A kaland akkor is elkezdhető legyen, ha a partiban csak egy fél ismeri behatóan a szabálykönyvet. (Kalandmester kritérium)
- Bármely szituáció maximum 7 adat fejbentartását igényelheti a játékosoktól. (Memória kritérium)
- Ne legyenek öncélú szabályok, minden korlátozásnak egyértelmű célt kell szolgálnia: a játékélmény fokozását a szimuláció szabályszerűsítésével/életszerűvé tételével. (Redundancia kritérium)
- A kötet szolgálja ki a kezdő és a professzionális karakterek igényeit is. (Fejlődési kritérium)
- Ok-okozat, hatás-ráfordítás egyensúly. (Kauzalitás kritérium)